Just another WordPress.com weblog

PMS eller sockerabstinens

Dag tre utan vitt mjöl, socker och stärkelse. I dag har jag känt mig nedstämd, stressad, trött, utnyttjad, rastlös, trögtänkt, oinspirerad, och irriterad på allt och alla. Jag har också lite huvudvärk. Antingen är det PMS eller så är det sockerabstinens.

De senaste tre dagarna har jag på grund av sjuk personal gjort något helt annat, och mitt vanliga arbete har blivit liggande på hög. Tillsammans med förra veckans sjukdom har det gjort att jag känner mig hopplöst efter med mitt eget arbete. Jag har inte alls den framförhållning som jag vill ha för att känna att jag har läget under kontroll. Det hänger som ett stort, svart orosmoln över mig.

Men så är det ju överallt nu i förkylningstider. Vi som jobbar får jobba desto mer. Jag försöker tänka att jag verkligen gjort en viktig insats nu i tre dagar, och det har jag ju gjort. Men det känns inte bra när jag sitter som på nålar på kafferasten, och till och med skippar lunchsquashen för att hinna innan det är dags att hämta på korttids.

Men till torsdag-fredag har jag fixat annan backup om vederbörande är fortsatt sjuk. Själv ska jag sitta hemma i mitt kök och arbeta ikapp i lugn och ro. I kväll ska jag vila, blogga och läsa bloggar. Det ger mig energi och inspiration 🙂

Kommentarer till: "PMS eller sockerabstinens" (3)

  1. Att bli hopplöst efter med jobbet är inte lika allvarligt som att bli hopplöst efter med sig själv och de sina! Var rädd om dig!

  2. Vad bra att du kan få loss lite tid till sådant som du mår bra av! 🙂 Kram

Kommentera

Etikettmoln

