Just another WordPress.com weblog

Ni som följt min blogg ett tag vet att jag inte gillar könsdiskriminerande lopp. (Jag skulle heller aldrig gå på Ladys night eller manlig striptease, av princip.) Hade det funnits ett lopp som heter Killmilen hade de blivit ett jä… liv, med all rätt.

Därför springer jag lopp där både män och kvinnor deltar. (Mitt första lopp, Vårruset i Växjö, är enda undantaget, men det var innan jag hade tagit ställning i frågan.) Nu är det dock dags att rucka på mina principer. Ingen är så felfri att man inte kan ändra sig 😉

Genom mitt arbete på tidningen så driver jag en blogg som heter Pernilla hittar flytet. Vi har också en Facebookgrupp som heter Hitta flytet med BLT, där jag är mycket aktiv, både på arbetstid och på min fritid. Det är en tillikauppgift som ger mig lite guldkant på jobbet om man säger så.

Innehållet är delvis detsamma som på den här bloggen, men jag är inte lika privat och personlig som jag är här, det är mer en officiell blogg. Men delar av inläggen här återanvänder jag givetvis på den andra bloggen också, och vice versa.

Nu är det så att jag genom bloggen blivit medbjuden till något som heter Tjejplanet. Ett gäng tjejer ska under våren träffas och träna åtta gånger mot ett givet mål: Tjejmilen. Vi har en löparcoach, och det blir också föreläsningar. Sen ingår resa, två hotellnätter, och startavgift. Vi flyger upp med ett eget flygplan, därav namnet. Och tidningen betalar min medverkan!

Min enda motpresentation är att jag bloggar om det – och det gör jag så gärna. Lite fritid får jag bjuda på också, men det gör jag också så gärna. Det ska bli roligt att få förmedla den här resan från början till slut. Och mitt personliga mål är förstås givet: Springa milen under 60 min!

Jag är så glad att jag nästan glömt bort att det varit en dålig dag 😀

Kommentarer till: "Jag måste rucka på mina principer lite" (3)

  1. Äsch, du ruckar inte på några principer, du är bara flexibel 🙂
    Vilken chans! Så kul att få springa med en coach!

  2. Vilken rolig grej! Ibland är det värt det att rucka lite på principerna.

    Milen under 60, det klarar du galant!

    Pepp och kram

  3. Åh va roligt det låter! Klart du ska göra det – tjejlopp eller inte! 🙂

Kommentera

Etikettmoln

