Just another WordPress.com weblog

7,11 km på 59:56

Det gick inte snabbt i dag, vilket var väntat efter en veckas sjukdom. Men jag har slutat fokusera på tempo och sträcka och mäter i stället tiden. Cirka en timmes löpträning är lagom.

I dag kände jag mig inte ett dugg sugen. Ända in i det sista tvekade jag. Lite allmänt låg och seg kände jag mig. Men efter träning blir jag alltid piggare, det vet jag.

Så jag gjorde det. Bytte om på toaletten på jobbet och åkte till Västra Mark. Det var där allt började för cirka 2,5 år sedan. Nu klarar jag ett varv på tvåan med endast fyra gå-pauser, direkt efter de värsta backarna.

I dag var det tydligt att benen är mycket starkare. Trots att jag flåsade så fick jag inte mjölksyra i benen en enda gång, inte ens i djävulsbacken 🙂

Kommentarer till: "7,11 km på 59:56" (3)

  1. Måste va superskönt att se och känna ordentliga resultat! Du är superduktig!

  2. Härligt!
    Och det är ju oftast de dagar man som minst känner för att träna som man egentligen behöver det som mest!

  3. Du är då himla duktig!:)

Kommentera

Etikettmoln

