Just another WordPress.com weblog

Back to basics – igen

Den senaste tiden har jag slarvat massor med kosten. Jag har ätit en massa snabba kolhydrater, och det märks direkt på vågen. Inga tabun har funnits. Rostade mackor, smågodis, choklad, kakor – ja, det mesta har jag hivat i mig. Inbillat mig själv att kroppen behöver kolhydrater när den är sjuk, för att orka läka.

Det värsta är dock att det känns i kläderna också. Jeansen och bältet spänner, liksom bh:n.

Skärpning. Back to basics. Grillad kyckling till lunch och äggröra med bacon till middag får det bli i dag. Och i morgon äter jag gröt till frukost igen. Müsli med torkad frukt och fruktyoghurt är gott, men det får vänta till helgen.

Kommentarer till: "Back to basics – igen" (3)

  1. känner igen mig 😉 har provar nu i två veckor att komma back to basic… har inte riktigt fungerat men gör ett nytt försök denna veckan… hejja hejja 😉 kram

  2. Skönt att du mår bättre igen. Back to basic är bra. Det fixar du.

Kommentera

Etikettmoln

