Just another WordPress.com weblog

Jag vill inte – eller?

Jag vill inte kliva ur sängen i dag. Jag vill inte vara sjuk längre. Jag vill inte sätta på datorn och jobba alls i dag. Jag vill inte gå på föräldramöte ikväll. Jag vill inte gå på personalfest på lördag. Jag vill inte jobba i morgon. Jag vill inte.

Jag brukar säga att det finns inga måsten. Så jag måste tänka annorlunda. Vad är viktigast? Vad vill jag inte avstå från egentligen? Om jag tänker efter riktigt noga.

Jag vill gå upp ur sängen nu, duscha, kolla mailen, jobba lite, hämta barnen, fixa mat till dem, åka på föräldramöte, fortsätta jobba en stund till. Det vill jag faktiskt göra om jag tänker efter. Tar jag mig bara över tröskeln så känns det bättre sen, det vet jag.

Jag vill också jobba imorgon, hjälpa min praoelev att slutföra sina sidor, summera veckan, och ladda mentalt inför nästa vecka.

Då ska jag promenera en timme varje dag har jag precis bestämt. Som en mjukstart. Jag tror att mycket av min vill inte-känsla egentligen är träningsabstinens.

Kommentarer till: "Jag vill inte – eller?" (3)

  1. Krya på dig. Och se verkligen till att ta en mjukstart om du sticker till jobbet i morgon!
    Kram!

  2. Finns det någon chans att du kan göra bara det du måste? Låter som att det blir väldigt lite tid att bara bli frisk… Sorry om jag låter morsig 😉 Krya på dig! Kram

Kommentera

Etikettmoln

