Just another WordPress.com weblog

Återerövra sitt hem

I helgen har jag återerövrat mitt hem. När jag är borta mycket blir allt hemarbete liggande. Jag ser till att barnen får mat och har rena kläder på kroppen, men inte mycket mer.

I helgen har jag tvättat, rensat ur barnens garderober, rensat bland mössor och vantar, dammsugat hela huset och städat toaletter. Nu känns det bra igen.

Jag blir stressad av att det är stökigt omkring mig, men så skönt det är när man kommit ikapp på hemmaplan. Tillfredsställelsen är enorm.

Jag har också hunnit med att vara social. Lördagkvällen tillbringade vi hos svärföräldrarna, och i eftermiddag åkte jag på svamputflykt med några kompisar. Nice. Även om skörden var minst sagt mager. Vi avslutade med qinoasallad hemma hos en av tjejerna.

Jag gillar att plocka svamp, eller snarare leta efter svamp. Spänningsmomentet i kombination med skogens ljud, ljus och dofter är så avkopplande. Synd bara att jag så sällan hittar svamp. Men till helgen ska jag nog gå en sväng bakom huset och kolla läget.

20120930-220959.jpg

Kommentarer till: "Återerövra sitt hem" (2)

  1. Skönt att få sådant gjort.

  2. Du, det där med att orientera är ett hett tips för svampplockning. Jag har aldrig sett så mycket svamp som i år! På varje tävling ser jag damer och herrar komma i mål med kartfodralen fulla av svamp 🙂

Kommentera

Etikettmoln

