Just another WordPress.com weblog

7,36 km på 58 min

I dag blev det intervallträning. Springa normalt, öka tempot ett snäpp, och sen spurta. Därefter gå och hämta andan. Sju-åtta gånger totalt.

Jag är inte så avancerad så jag räknar varken minuter eller meter – jag springer så mycket jag tyar bara. Syftet är att hjärta och lungor ska få jobba så att flåset förbättras.

I dag gjorde det ont överallt. Trampdynor, skenben, knä, magen. Jag var verkligen helt slut. Men huvudvärken som jag hade innan jag började springa blev jag i alla fall av med.

Och jag har slitit ut mina första löpartajts! Det har gått hål på insidan av låren. Så i morgon ska jag köpa nya, minst två par. De ligger ju alltid i tvätten när man ska ha dem.

Kommentarer till: "7,36 km på 58 min" (3)

  1. Det låter jobbigt, men det är nog bra för kroppen. Duktiga du!

  2. Bra jobbat trots att det gjorde ont överallt.. hep hep… ja jag tycker också alltid mina träningskläder ligger i tvätten och då har jag ändå rätt så många byxor och annat 😉
    Ha en trevlig helg…

  3. Bra tränat!

    Att slita ut träningskläder är ett bra tecken på att du tränar på bra!

Kommentera

Etikettmoln

