Just another WordPress.com weblog

50 procent risk för regn

I går körde jag och Storasyster från Blekinge till Göteborg i konstant ösregn. Springa i ösregn har jag gjort förut, men då var det ändå sommarvarmt. Nu är det 8 grader höstkallt.

I dag ser det lite mer lovande ut. Än så länge är det uppehåll, och väderappen visar 10 grader och det är 50 procent risk för regn. Än lever hoppet 🙂

Jag förbereder mig genom att klä på mig löpartajts, undertröja, långtröja, väst och buff över öron/panna. Över det jeans och regnjacka, som åker av i sista minuten. Handskar i fickan på västen och vätskebälte under västen.

Sen har jag långbyxor, tröja och hood i en plastkasse i väskan så att det är garanterat torrt direkt efter loppet.

Kl 14.10 går starten. Två varv runt Slottsskogen. Lite pirrigt börjar det bli.

Kommentarer till: "50 procent risk för regn" (6)

  1. Ja, något regn vill vi verkligen inte ha!!!
    Lycka till idag!

  2. Lycka till idag…

  3. Lycka till! Hoppas regnet håller sig borta.

  4. Lycka till! Håller tummarna för oregn 🙂

Kommentera

Etikettmoln

