Just another WordPress.com weblog

6,79 km på 48:06

Huvudsyftet med löpningen i dag var att ”springa från jobbet”. Och det funkar alltid! Det har varit en skitvecka. Jag har tvingats växla fokus hela tiden, och så fort en brand har släckts har nästa uppstått.

Räddningen i detta är den grupp som vi kallar redaktionsledningen. Där ingår högsta chefen och alla mellanchefer, totalt är vi sex personer. Det som sägs inom den gruppen dryftas aldrig någon annanstans. Tillsammans kan vi stöta och blöta och på så sätt uppnå en enad front.

Alla problem är i alla fall lösta nu. I morgon fredag är jag ledig. Då åker jag och Storasyster till Göteborg. Hon har ryckt in som ressällskap nu när min kompis Å inte kan delta.

Nu till kvällens löpning. I dag drog jag medvetet ner på tempot. Från ca 6:30 förra veckan till 7-7:30-tempo. Jag sprang så fort och mycket som kroppen ville helt enkelt. Tre varv hann jag med och det kändes bra hela tiden.

Jag gillar att ösa på och sen gå och njuta en stund mellan varven. Springer man så känns det som man sprungit i mål många gånger 🙂 Jag måste sluta jaga km och minuter och i stället fokusera på känslan i kroppen.

Jag kommer kanske aldrig att klara en mil på 60 min. Men att springa en mil på 80 min är good enough. Jag springer för att må bra, inget annat.

Kommentarer till: "6,79 km på 48:06" (2)

  1. Skönt att jobbproblemen är lösta och härligt att springandet får dig att må bra! Tror att det tänk du är inne på nu kommer ta dig till milen på 60 minuter men du kommer inte stressa fram det utan låta det ta sin tid och ha kul på vägen dit!

    Pepp&kram och lycka till i loppet!

  2. Huvudsaken är att springa för att du gillar det!

Kommentera

Etikettmoln

