Just another WordPress.com weblog

När jag sover så sover jag

Inledningen på kvällens yoga-tema stress var spännande. Det var en låt om en kille som besöker sin pappa, som bor ensam på landet med sina kor och sin katt. Sonen är stressad och har bara tid att stanna en stund. Han frågar pappan hur han kan vara så lugn.

Pappan svarar att det är enkelt, sen lutar han sig tillbaka och säger ”Jag sover när jag sover, vaknar när jag vaknar, äter när jag äter, jobbar när jag jobbar, drömmer när jag drömmer, pratar när jag pratar, och lyssnar när jag lyssnar.”

Sonen svarar att så gör ju han också! Pappan lutar sig tillbaka och säger: ”Nej, du vaknar när du sover, sover när du vaknar, jobbar när du äter, drömmer när du jobbar, lyssnar när du pratar, och pratar när du lyssnar.”

Inte exakt ordalydelse, men ni fattar nog poängen. Har ni hört låten? Mycket fin och tankeväckande.

Kommentarer till: "När jag sover så sover jag" (1)

  1. Klockren. Just nu är mitt liv kaos, jag gör verkligen som sonen. Hoppas det lugnar ner sig snart.

    Kramar till dig!

Kommentera

Etikettmoln

