Just another WordPress.com weblog

Om 1,5 vecka är det dags

Nästa lördag, den 22/9, ska jag och min kompis Å springa en mil på I Form-loppet i Göteborg. Hög tid att springa lite med andra ord. Jag har ju tränat mycket den senaste tiden, men jag har inte sprungit speciellt mycket.

I kväll blir det fyra varv på tvåan i Bastasjö, och tisdag 18/9 ska jag också springa i Bastasjö. Arrangörerna bakom Göteborgsvarvet har dragit igång gratis löpträning på olika håll i landet. I Blekinge är det orienterings- och skidklubben FK Vittus som är medarrangör. Det var första gången i tisdags 11/9 och det kom 120 deltagare!

Löpträningen hålls kl 18 varje tisdag fram till den 16 oktober, och jag tänker delta så ofta som jag kan. Yogan pågår bara några tisdagar till, och sen ska vi byta till en yogagrupp på torsdagar. Då kan jag springa på tisdagar och yoga på torsdagar 🙂 (På tisdagar och torsdagar kan jag träna på kvällstid eftersom sambon då hämtar Lillasyster, handlar och lagar middag.)

Göteborgsvarvet ordnar gratis löparträning på många olika håll i landet: http://www.goteborgsvarvet.se/sv/Lopare/Loparkvallar/Program/

Och det finns ingen som kollar om du verkligen ska delta eller inte. Göteborgsvarvet 2013 är BTW fulltecknat och 62 000 löpare är anmälda. Men jag är långt ifrån redo att springa 21 km. Jag tränar för att kanske delta 2014 🙂

Kommentera

Etikettmoln

