Just another WordPress.com weblog

Vila eller träna?

I bland är det inte lätt att veta vad kroppen behöver bäst. Just nu kan jag välja på att sova ytterligare två timmar eller cykla en runda. Jag väljer nog att sova. Taktiken vila först och jobba sen brukar funka bäst på mig.

Vid elva ska jag på ett snabbt möte på jobbet. (Inklusive resan blir det ändå fyra timmar.) Sen ska jag hem och städa, bära bord och stolar och duka. Kl 18 har vi kalas för Storasyster, och vi blir totalt 22 personer.

Jag har beställt smörgåstårta och scwartzwaldtårta som bara ska hämtas, och det känns lite ovant att inte behöva laga mat, men det är ju ändå en del som måste handlas och fixas förstås.

Och sen har vi kräftskiva i morgon. Knyte visserligen, men det ska ju dukas och fixas ändå. Och jag måste ju handla det som vi ska äta också.

I går blev det ingen träning eftersom vi firade storasyster med god mat och efterrätt. I dag hade jag tänkt cykla en runda på morgonen men jag väljer att sova i stället. I morgon hade jag tänkt springa, men jag väljer nog sovmorgon i stället.

Sömn är nyckeln till att orka. Och om man lägger till något utöver det vanliga så måste man välja bort något också. Träna kan jag göra på söndag.

Kommentarer till: "Vila eller träna?" (1)

  1. Hoppas niu fick en trevlig kväll igår och att även lördagskvällen blir bra!
    Vi har lite fest ikväll också med blir bara 10 personer. En enkel buffé och beställda tårtor blir det 🙂

Kommentera

Etikettmoln

