Just another WordPress.com weblog

Resultatet efter en månad med run4fun blev detsamma som i halvtid, det vill säga -3 kg och -6 cm i midjan. De sista dagarna svullade jag kolhydrater som en galning. Det gäller att hitta balansen mellan kost, motion och vila – annars går det lätt överstyr. När jag är trött, både mentalt och fysiskt, känner jag mig liksom dränerad på energi och då äter jag.

Men jag ångrar absolut inte run4fun-månaden, även om det är tveksamt om det gjorde mig speciellt mycket duktigare på att springa. Jag behövde bryta den negativa trenden efter semestern, och det har jag gjort nu.

Plus att jag under augusti har hittat två nya träningsformer som jag verkligen gillar och tänker fortsätta med: Yoga och cykling.

I dag har jag köpt en ny/begagnad 27-växlad Monark 😀 Jag köpte den i Ronneby och cyklade hem, totalt 23,75 km. Nu ska jag cykla mycket hela september, och även springa en del har jag tänkt. Den 22/9 ska jag ju springa I form-loppet!

Jag och Monarken passar ihop, vi är lite samma sort. Lite till åren, men robust och stark. Alla viktiga delar, växlar och bromsar, funkar klockrent. Med rätt omvårdnad och lite service då och då kommer vi att klara M Å N G A mil ihop! Jag ska anmäla mig till Tjejvättern 2013. Tio mil klarar vi ihop plättlätt 🙂

Kommentarer till: "23,75 km på min nya gula Monark" (2)

  1. Birgitta Jacobsson sa:

    Välkommen till mina trakter för att cykla Tjejvättern! Kram Birgitta

  2. Kul med en ny vän. Du har helt rätt, balans är a o. Jag tycker att du ska vara stolt över vad du gjort under run4fun-månaden.

Kommentera

Etikettmoln

