Just another WordPress.com weblog

Just nu känns det som jag inte gör annat än packar träningsväskan och tvättar träningskläder och handdukar. Men nu återstår det bara några dagar, och sen återgår allt till det normala. Träna 3-4 gg/vecka blir plättlätt efter den här månaden.

I dag har jag spelat squash på lunchrasten. Lika roligt som vanligt 😀 Det är så befriande när även skrattmusklerna får lite träning, och de får verkligen träna på squashen.

Direkt efter jobbet bytte jag om och tänkte hoppa på hojjen och cykla mina sista 7 km i 20 mil-utmaningen. Hoppsan. Punka. Snopet. Det fanns absolut inte tid att fixa någon punka, eller be sambon fixa punkan ens, så jag lånade Storasysters cykel.

Det kändes väldigt ovant och jag kunde inte ha samma tempo som jag brukar, men 8 km blev det i alla fall. Ville ha lite marginal. (Egentligen hade jag ännu mer marginal för jag missade att slå på endomondo de första 1,5 km.)

Sen kastade jag i mig en banan, och därefter kastade jag och dottern oss iväg till fotbollsträningen – som också var jätterolig 🙂 Det är svårt att avstå när det är så roligt, men samtidigt känner jag mig sjukt sliten i kroppen nu. Efter träningen var det teori och fika så jag var inte hemma förrän halv tio.

Nu är jag så trött att jag knappt orkar lägga mig.

Kommentarer till: "Ett evigt packande och tvättande" (1)

  1. Vilket jobb du har lagt ner den här månaden. Inte dåligt att få in så mycket träning, när man dessutom tänker på att du har jobb och familj så blir det ännu mer imponerande. Kram

Kommentera

Etikettmoln

