Just another WordPress.com weblog

Jag har gått med i en utmaning där vi cyklar i protest mot våldet som drabbar kvinnor i hemmet. Varje cyklad mil är ett ställningstagande mot våldet. Alla deltagare fick sätta upp ett individuellt mål för hur många mil man skulle cykla innan den 1 september. En del tänkte hinna med 189 mil på en sommar – en mil för varje kvinna som dött till följd av våld i hemmet sen år 2000.

Mitt mål var mycket mer modest – 20 mil tyckte jag kändes lagom. Två mil per vecka som utmaningen pågick. Tyvärr var jag väldigt slö under semestern så jag har tvingats lägga på ett kol nu på slutet, men jag kommer att hinna med att nå min målsättning. Hittills har jag cyklat 12,5 mil så endast 7,5 mil återstår.

Jag ska cykla minst två mil varje dag söndag-torsdag så jag slår min målsättning med råge. Jag kan till och skippa ett av passen om jag inte orkar. Dessa cykelpass blir utöver annan träning, vilket ger en extraspurt på run4fun-månaden också.

I dag cyklade jag 20,61 km på 1:12:59 och förbrände 1081 kcal. Få aktiviteter kan mäta sig med det ur förbränningssynpunkt!

På den här tiden har jag ökat styrkan i benen, flåset och tempot. Jag har gjort en liten kurva på tempot juli-augusti på 15 km, även om jag brukar cykla ytterligare 5-6 km. Kurvan sluttar neråt och jag är så stolt och glad 😀

Kommentarer till: "Jag kommer att hinna med 20 cykelmil" (2)

  1. Heja heja… det fixar du… och tänk om du hade en riktig racer 🙂 du hade du flugit fram .. bra cyklat..

  2. Vilken fin kurva.

Kommentera

Etikettmoln

