Just another WordPress.com weblog

Då vet jag det. I 17 dagar orkar jag hålla motivationen uppe, sen går det inte mer. Eller det blir åtminstone väldigt mycket svårare. Eller var allt vinets fel i lördags? En sådan avgörande betydelse vill jag knappast tillskriva två glas vin, men jag kan inte låta bli att undra ändå.

Allt började i alla fall med kedjan som hoppade av i lördags. Jag kunde inte fixa den riktigt. Jag kunde pressa däcket tillbaka på ena sidan men inte den andra, och då blev hjulet snett och skrapade i stänkskärmen. Sambon har inte prioriterat att hjälpa mig med det än 😦

I söndags var det fullt ös hela dagen, och det avslutades med kalas. Jag valde bra mat, drack inget vin och tog bara en pyttebit fryst prinsesstårta. Kunde avstått den också, äckligare bakverk finns knappt. Tyvärr kom vi hem sent så det hann bli mörkt innan vi kom hem och då kunde jag inte cykla.

I går reste jag, Lillasyster, min kompis Å och hennes son till Astrid Lindgrens värld över dagen. Tre timmars bilfärd från dörr till dörr. Vi var där mellan 11 och 16 ungefär. Toppen på alla sätt! Enstakar skurar, men vi kunde söka skydd för det var väldigt lite folk. Varje gång vi kom till ett ställe började de spela teater så tajmningen var perfekt.

Vi fick se alla Lillasysters favoriter – Pippi, Pippis pappa, Emil och de andra i Katthult, Madicken, Lisabeth och Alva, Ronja och alla rövarna, och Karlsson och Lillebror. Hon satt som ett ljus och skrattade högt 😀 I bilen hem utbrast hon helt förtvivlat: ”Åh nej, mamma. Vi glömde Rasmus” (på luffen). Men honom hälsar vi på nästa år.

Trött var jag i alla fall när jag kom hem efter ytterligare tre timmar bakom ratten. I soffan framför Robinson och Dallas hoppade två pannkakor med sylt ner i magen på mig. Jag vet knappt hur det gick till. Och någon träning orkade jag inte med. Till frukost åt jag 4 (!) rostade mackor med bregott och ost. Utför som sagt. Jag är en typisk tröttätare.

Men i dag är det yoga, i morgon fotbollsträning, på torsdag springa, och på fredag gymmet. Basta.

Kommentera

Etikettmoln

