Just another WordPress.com weblog

Att göra vad jag vill innebär inte att jag slappar hela dagen, huvudsaken är att det är min vilja som styr vad jag gör.

I dag ville jag sova länge (vaknade 13.25). Jag ville också att Lillasysters kompis skulle komma till henne och leka, och jag ville fixa lunch och fika till dem. Jag ville tvätta, cykla och laga god mat. Och jag ville dricka vin – så det gör jag i kväll trots att jag egentligen inte får enligt run4fun.

En annan lördag kanske jag vill ligga i sängen hela dagen och läsa en bok och beställa hem pizza på kvällen. Huvudsaken är att det är min vilja som styr på lördagar. Vill jag inte skjutsa barn så gör jag inte det. Då får kompisarna komma hit. Vill jag inte laga mat så beställer vi pizza, eller så får någon annan laga maten. Vill jag inte tvätta och städa så får det vänta till en annan dag.

Om jag tar det väldigt soft på lördagar så har jag mer ork för städning och andra hushållssysslor på söndagar. På söndagar ska jag helst gå upp senast nio för att inte få min nattsömn till måndagen förstörd. Men på lördagar är jag uppe så länge jag vill 🙂

Kommentarer till: "På lördagar gör jag vad jag vill" (3)

  1. Lördagsmys. Tror att det kan hjälpa till att hålla motivationen i långa loppet så att man orkar de andra sex dagarna.

  2. Det där låter fantastiskt skönt!

  3. Det kallar jag ”sovmorgon” 😉

Kommentera

Etikettmoln

