Just another WordPress.com weblog

Livet efter run4fun-månaden

Ja, det är ju ett tag till dess men tankarna har redan börjat snurra i skallen.

Jag tänker fortsätta äta kolhydratsnålt. Undvika potatis, pasta och ris. (Färsk pasta någon gång i månaden kanske, det är nog det enda jag saknar.)

Jag tänker inte börja med godis och snacks igen. Jag har inget behov av det alls, och det riskerar bara att jag hamnar i sockerträsket igen. Blandade bär, eller fruktsallad och kesella eller yoghurt är minst lika gott, mättar mer och väcker inget sötsug.

Jag tänker göra undantag för fika och efterrätter när jag blir bjuden. Hemma tänker jag göra kakor och efterrätter efter lågkolhydratrecept i första hand. Några glas vin fredag-lördag är okej men inte mer.

Träning 3-4 gg/vecka är lagom, med så stor variation som möjligt. Springa, cykla, yoga, simma, squash och fotboll.

För mig är run4fun-månaden en perfekt rivstart på hösten – därefter fortsätter jag mot målet 😀 Och resultatet!

Och nu ska jag cykla!

Annonser

Kommentarer till: "Livet efter run4fun-månaden" (2)

  1. Det låter som en bra plan. Heja dig! Kram

  2. Låter bra. Jag vill inte heller börja med godis igen men jag kan inte påstå att suget försvunnit. Ibland längtar jag så att det känns som jag ska gå sönder.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: