Just another WordPress.com weblog

Det blev varken gym eller cykling i dag. Jag bara kände att jag behövde en vilodag. Känner mig sjukt sliten i kroppen. Fotbollsträningen är I N T E att leka med 🙂

Det är dag 17 med run4fun och det var länge sedan jag run4fun-tränade. Kanske blir det i morgon, eller så cyklar jag, eller simmar här hemma i sjön. Eller både cyklar och simmar. Jag behöver känna suget efter att träna, men nu när det blir så mycket träning är variationen viktigare än någonsin. Att göra samma pass dag efter dag skulle jag aldrig palla, då skulle jag tappa sugen på träning helt.

Den allra största fördelen med run4fun-månaden är att jag helt brutit mönstret att unna mig både det ena och det andra på helgerna. Oftast visar vågen kanonresultat på fredagen och sedan ligger man på +/- 0 på måndagen, eller i värsta fall plus!

Nu är alla dagar lika vad det gäller kost och träning, och alkohol dricker jag ju inte heller.

När den här månaden är över ska det bli skönt att återgå till träning 3-4 gånger per vecka, och jag ska hålla mig måttlig vad det gäller godsaker och alkohol också. Mitt sockersug är helt borta och jag vill inte ha det tillbaka.

Kommentarer till: "Det fick bli en vilodag i dag" (3)

  1. Jag tror du gör klokt i att lyssna på kropp och knopp så att du inte tappar den långsiktiga motivationen eller skadar dig.

    Verkligen bra gjort att hålla mathållningen. Skönt att suget är borta.

  2. Ja, kroppen behöver verkligen vila nu!!!
    Hur resonerar du kring socker efter utmaningen är slut? Jag är så kluven. Vill ju kunna fortsätta med mitt lördagsgodis och att unna mig något sött då och då, men i lagom mängd och med njutning. Är lite orolig att jag ska få tillbaka mitt enorma sockerberoende så fort jag släpper tillbaka det in i mitt liv…

    • Jag tänker inte börja med godis igen. Jag har verkligen inget behov av varken godis eller snacks egentligen. Är bara rädd att jag hamnar i sockerträsket igen, och det vill jag inte. Ju längre man låter bli desto lättare blir det. Mikrade blandade bär och kesella är minst lika gott, faktiskt. Kostdelen tänker jag hålla fast vid, men göra undantag för fika och efterrätter ibland. Liksom några glas vin fredag-lördag. Träning 3-4 gg/vecka är också tillräckligt.

Kommentera

Etikettmoln

