Just another WordPress.com weblog

Peppad av framgångarna på våg och måttband fortsätter jag som jag har gjort tidigare i augusti 🙂

I dag blev det dubbelpass. Först squash på lunchrasten och sen fotbollsträning nu i kväll. Så nu är jag verkligen trött i benen!

Squash har vi inte spelat på evigheter och det var S Å roligt att spela igen 😀 Lite ringrostiga var vi förstås, men vi kom in i det rätt snabbt. Vi är fyra kollegor som brukar spela på två banor, men i dag blev det dubbelbokat så vi fick nöja oss med en bana. Vi spelade då något som kallas Tysken. Man turas om att serva och den som vinner bollen får stå kvar på plan och spela. Vinsten när man vinner en boll är att man får fortsätta spela – perfekt!

Lagom start blev det för oss eftersom det blev naturliga pauser när man väntade på sin tur att serva. En fjärdedel av squashbanan var fredad, klassades som ute, för annars hade vi som köade bara stått i vägen.

Att det kallas just Tysken beror på att man först servar från vänster sida (väst) och sen från höger sida (öst). I morgon har jag nog träningsvärk i gumpen. Det blir många ”utfall” genom hastiga start/stopp i squash, men det är så roligt att man inte ens tänker på att det är jobbigt.

Onsdagar kvart i tolv ska vara heliga för mig under hösten, för då blir det squash. Fast nästa vecka har jag semester förstås.

En annan onsdagstid som blir mer och mer helig för mig är halv sju för då är det fotbollsträning. Det är galet roligt, och jobbigt. Man springer så man inte har någon ork kvar alls i kroppen, och sen kutar man lite till. Det jag har svårast för är närkamperna. Jag är inte rädd för att själv bli påsprungen, trampad på eller fälld, men jag har svårt att själv göra det mot andra. Några av spelarna är bara 14 år och det bär mig emot att komma rusande som en ångvält mot dem med mina dubbskor. Jag tvekar så länge att jag inte hinner fram för att ta bollen.

Det är väl en tröskel som jag ska ta mig över helt enkelt. Som Storasyster säger ”Spelar man fotboll får man räkna med tuffa närkamper”. Jag tror att jag mycket lättare skulle gå in i närkamper mot ett motståndarlag än med folk jag känner. Och hellre rusa på en lite större person än en som är mindre i alla fall. Jag är nog lite blödig, men framför allt ovan.

Det var faktiskt bara mitt fjärde pass med fotbollsträning och man ska skynda långsamt. Kul är det i alla fall – från början till slut i en och en halv timme 😀

I morgon är det dag 16 med run4fun och då blir det yoga efter jobbet. Vi måste ju testa stans andra yogastudio också innan vi bestämmer oss för var vi ska börja.

På fredag blir det gymmet på lunchrasten och då ska jag bland annat göra ett maxtest på 6 min. Då ska jag springa så snabbt jag tyar under 6 min och se hur långt jag hinner. Spännande.

Kommentera

Etikettmoln

