Just another WordPress.com weblog

Inte yogaövertygad än

Yoga är i princip tvärtemot fotbollsträning. Lugnt, stilla, och hålla rörelserna länge. Det var så lugnt att jag inte ens blev varm.

Träningsvärken från gårdagens pass gjorde det svårt att sitta rak i ryggen med ben och fötter i lotusställning. Rak i ryggen är verkligen inte min grej, men allt man tränar på blir man bättre på!

Det var riktigt mysigt. Tända ljus och en mycket behaglig ledare. 65 plus och smal och vig som en 20-åring. Hennes röst var som balsam för själen, och när vi skulle avsluta med avslappning under en fleecefilt var jag rädd att börja snarka. Jag kom utan problem ner i ”mellanläget” mellan sömn och vaken nästan direkt.

Det var en enkel form av yoga, men allt var inte lätt att göra ändå. Andningen är verkligen inte lätt att få till i harmoni med rörelsen. Det var mantra och sång också emellanåt. Kände mig nästan som en munk 🙂

Vi testar en annan yogastudio på torsdag och sen bestämmer vi oss. Nästa vecka börjar vi en nybörjarkurs. Det känns som yoga ger mer för själen än kroppen, men samtidigt är alla yogainstruktörer sjukt tajta i kroppen och vältränade.

Jag behöver nog 5-6 gånger innan jag är såld på yoga. Eller så blir jag det aldrig. Men då har jag i alla fall gett det en riktig chans.

Kommentarer till: "Inte yogaövertygad än" (1)

  1. MM man måste ge det en 5-6 gånger. Alla ledare har olika typer av yoga tror jag. Själv tränar jag många olika sorters pass på mitt gym, men yogan är det tuffaste. Vi håller positionerna länge och det blir grym statisk träning.

Kommentera

Etikettmoln

