Just another WordPress.com weblog

När jag började på Xtravaganza i januari 2011 fick vi lära oss skillnaden på mål och resultat. Målet är en speciell vikt, eller en speciell prestation (ex 10 km på 60 min). Resultatet är tiden efter man nått sitt mål. Och det är resultatet man ska fokusera på när det känns jobbigt. Vi fick då göra varsin resultattavla, och min hänger fortfarande på väggen bredvid spegeln i sovrummet.

Jag har inte nått mitt mål 76 kg på långa vägar, och inte heller mitt mål att klara 10 km på 60 min. Har jag då uppnått något av de resultat som jag vill uppnå? (Jag ber om ursäkt för den usla bildkvalitén.)

  • Nu skördar jag frukterna av mitt slit. Summerar hela collaget 🙂
  • En kvinna som skrattar. Jag är mycket gladare och mer positiv till det mesta. Jag söker aktivt upp umgänge på ett helt annat sätt i dag. Jag värdesätter verkligen skratt och gnabb mellan kollegor på kafferasten. Tidigare var jag för stressad för att ens hinna fika.
  • En kvinna som badar. En dag vill jag njuta av sol och bad utan att bry mig ett enda dugg om hur jag ser ut.
  • Snarkfria nätter. Snarkandet var borta ett tag, men problemet kom tyvärr tillbaka när jag gick upp i vikt igen.
  • En stig genom trädgården. Står för nya upptäckter, gärna utomhus. Där har jag blivit mycket bättre 🙂
  • Rött vin, godsaker. Vill jag kunna njuta av utan dåligt samvete, då och då – och av god kvalitet.
  • God och nyttig mat. Jag njuter mycket mer av maten, och jag fokuserar på det jag kan äta i stället för tvärtom. Och det är gott!
  • Sexiga underkläder och kärlek. Jag vill uppleva mer kärlek och passion. Efter 23 år med samma karl och allt för lite tid att ”jobba på relationen” finns det MYCKET kvar att göra där. Kan dock inte dra hela det lasset ensam.
  • Good enough. Har jag också blivit mycket bättre på! Jag kan göra vissa saker ”halvdant” och vara nöjd med det. Ibland finns inte tiden helt enkelt och man måste hushålla med resurserna.
  • Dator och böcker. Jag vill fortsätta blogga, facebooka och skriva på andra sätt, och jag har tagit mig mycket mer tid för att läsa. Skrivandet är som terapi för mig, samtidigt som det ger mig nya vänner och upprätthåller de vänrelationer jag har. Läsandet är avkoppling, samtidigt som jag lär mig nya saker.
  • Tröja instoppad i jeansen. Ser jag verkligen fram emot! När jag vägde som minst (82 kg) våren 2011 gick det bra. Inte nu tio kg plus senare.
  • Jag ser till att få tid för mig själv. Det är mitt ansvar att se till att jag tar tid för mig själv, och det gör jag mer och mer.
  • En ensam kvinna i ett spa-bad. Står för att jag vill unna mig lite guldkant, och det har jag blivit bättre på. Att njuta ensam är också guld värt, även om det bara är en timmes lugn och ro på sängen.
  • En kvinna som springer. När jag gjorde resultattavlan hade jag inte börjat springa än. Det gör jag nu 🙂
  • Tjejvättern 100 km. Tänker jag cykla något år. Kanske på min tanthojj, eller så köper jag en racer först.
  • Pigg. Jag är mycket piggare, både till vardags och på att hitta på nya saker. Fast morgontrött är jag förstås, men det är ett sundhetstecken för mig.
  • En tjej som yogar. Tänker jag också börja med, redan i morgon faktiskt. Hoppas och tror att det berikar både kropp och själ.
  • Jag är hellre vältränad än mager. Jag är betydligt mer vältränad i alla fall!
  • Bergsklättring. En dag ska jag börja klättra också. Jag är för tung i gumpen fortfarande. Kanske till våren.
  • Innebandy. Ingen öppning där än, men fotbollsträning känns faktiskt jämförbart. Syftet var att hitta en lagsport med högintensiv träning.
  • Positiv kraft. Känner jag av varje dag, både inifrån och från min omgivning. Jag har valt att se glaset som halvfullt i stället för halvtomt.
  • En liten valp. Operation övertalning av sambon pågår ständigt.

Så trots att jag inte nått mina mål har jag faktiskt uppnått en hel del av resultaten! Collaget känns fortfarande lika rätt som för 1,5 år sedan, så det får hänga kvar på väggen som en daglig påminnelse.

Kommentarer till: "Min resultattavla lever fortfarande" (3)

  1. Men ååååh, vilken bra motivationstavla. Jag tycker att du har valt väldigt bra punkter. En sån vill jag också göra!

  2. Riktigt bra punkter på din tavla. Måste vara skönt att du kan se att du uppnått en hel del av dem. Kram

  3. Helt otroligt jag måste nog också fixa en sån tavla , du har så rätt , du peppar mej, men nu har jag börjat lite smått med träningen och ska försöka bli av med godismonstret 🙂 kramis till dej.

Kommentera

Etikettmoln

