Just another WordPress.com weblog

Efter besöket hos min mamma, och min farbror i går, så var det dags att resa hemåt i dag. Vi körde från Göteborg via Halmstad för att hälsa på sambons kusin. Jag har delvis mina rötter även där. Min barndoms bästa somrar (9-12 års ålder) tillbringade jag på campingen i Vilshärad där vi bodde i husvagn på säsong under några år.

Campingen i Vilshärad och badplatsen i Viken var sig lik, men husen runtomkring har blivit fler och mycket större. Väldigt mycket större! Det var i alla fall kul att återse en plats som för alltid finns bevarat i mitt hjärta.

Sambons kusin bor nästgårds, i Frösakull, och de bor verkligen i en kanonfin del av paradiset. Nästa sommar ska vi se om vi inte kan tillbringa några nätter på pensionatet i Frösakull så att vi får umgås med dem mer, och förstås sola och bada på den fina stranden. Och på morgonen ska jag springa i vattenbrynet 🙂 

Efter det lunchstoppet fortsatte vi till kusinens föräldrar, sambons moster, som bor i andra änden av Halmstad. Där blev det fika innan vi fortsatte hemåt. En resa som normalt tar fyra timmar tog i dag nio timmar och det var verkligen roligt att träffa dem allihop.

Några undantag från run4fun-konceptet har jag också att bekänna: Ingen träning och tre msk ris till kinamaten i går, och i dag lasagne, ett glas rött vin, vaniljpannacotta med hallon, solskenskaka med grädde och jordgubbar, och en smålandskringla.

Det känns nästan fånigt att skriva ner det men jag måste vara 100 procent ärlig – mot mig själv framför allt. Jag ångrar ingenting – och jag sprang faktiskt i morse 🙂

I morgon är det dag 11 på run4fun och då ska jag cykla.

Kommentarer till: "Hemma igen efter två trevliga stopp" (7)

  1. Livet består av mer än bara träning! Att träffa släkten, avvika lite från ordinarie kost etc är ju en del av livet, som vi inte får glömma bort 🙂
    Vivar bjudna till yngste sonen och hans flickvän idag. Flickvännen tog det lugnt, sonen fixade och donade. Han hade fixat drinkar, han grillade och såg till att potatisgratängen kom in i ugnen. Så långt fungerade kosten för mig, tog en pyttebit potatisgratäng bara.
    Sedan fixade han efterrätt, grillad ananas med glass och koksflingor och någon slags sirap ringlad över glassen.
    Inte min kost men det kändes ändå inte som en uppoffring att låta mig smakas av detta. Vår 22-åring har blivit huslig! Och han verkade njuta av det 🙂
    Vissa dagar ligger prioriteten på annat än kost och motion 😉

  2. Du gör ett bra jobb. Eftersom det här är ett livslångt projekt måste ju njutning ingå. Vi måste lära oss att hantera det. Heja dig! Fina sommarbilder.

  3. Njuta skall man också en dag är ingen dag.. du vet jo att du fortsätter med din plan igen dagen efter.. så go go go 🙂

  4. Jag sprang en etapp på O-ringen i I Vilshärad, på slutet sprang man utefter stranden, sjukt jobbigt,men väldigt trevligt!

Kommentera

Etikettmoln

