Just another WordPress.com weblog

I dag frågade fotbollstränaren vilken position jag brukar ha. Öh? Jag har ju aldrig tidigare spelat fotboll, inte ens i min ungdom, så det är inte lätt att veta. För någon. Men jag svarade lite käckt ”öh, jag kan springa här på sidan”. Man har väl tittat på fotbollsmatcher 😉

Vet inte om det är modigt eller dumdristigt att tro att man kan lära sig spela fotboll vid snart 43 års ålder. Men roligt är det i alla fall 😀 En och en halv timme försvinner i ett hujj och man gör inget annat än springer hit och dit hela tiden. Någon gång ska jag hänga på mig en stegräknare och kolla hur många steg det faktiskt blir på ett pass.

Det är ett härligt gäng med tjejer från 14 år till 43 (ja, jag är äldst). Vi har två tränare som turas om, och de är väldigt duktiga både två. Så onsdagar blir mer och mer heliga för mig 🙂

I morgon ska jag upp i ottan, klockan åtta, och träna run4fun. Klockan elva åker vi till min mamma i Göteborg, hela familjen den här gången. Jag har packat ner träningskläder och ska springa på fredag morgon. Tänkte springa ”slingan” där jag pinat mig igenom allt för många gympapass under högstadiet. Nostalgi 🙂

Dag 8 med run4fun och allt känns toppen 😀

Kommentarer till: "”Öh, jag kan springa här på sidan”" (6)

  1. Jag tycker det är suveränt modigt att ta sig an en ny sport mitt i livet! Nog för att andra är yngre eller hållit på längre, men du har ju halva livet kvar! Fotboll är roligare på planen än vid sidan, kul att du upptäckt det.

    Längesedan jag spelade fotboll nu, tiden (den berömda) räcker inte till allt tyvärr.

  2. Blir så peppad av att läsa hos dig på FB (rivstart) och här också, du är superduktig helt enkelt och kan göra precis vad du vill, att börja med fotboll är aldrig för sent (har lite projekt på gång jag med som är helt nya och jag är 48 enligt personnr men always 25 innuti)!!

    Hejahejaheja!

  3. Så kul med fotboll!

  4. Å så roligt att spela fotboll! Jag gjorde det för många år sedan 🙂

  5. Hahaha!

    Jag gillar verkligen din fotbollsutmaning – det är grymt coolt att du vågar!

  6. Det var inte illa att börja spela fotboll när du redan passerat 25! 😉
    Ha en toppen fredag! Kram

Kommentera

Etikettmoln

