Just another WordPress.com weblog

Äppelmuffins med kesella

4 st i amerikanska muffinsformar

  • Skala och dela 1 äpple i småbitar.
  • Vispa ihop 1 dl havregryn, 1 dl kesella, 2 tsk kanel och tre ägg med en gaffel.
  • Häll smeten i fyra amerikanska muffinsformar. Peta ner äppelbitarna i smeten. Grädda på övre delen i ugnen 200 grader i 20 min.
  • Servera med kesella. Ät med sked direkt ur formen för muffinsen lossnar inte.

Nästa gång ska jag prova vaniljpulver och blåbär i stället för kanel och äpple 🙂

20120805-222553.jpg

Kommentarer till: "Äppelmuffins med kesella" (4)

  1. Låter väldigt gott och roligt för mig som är glutenallergiker med ett recept som jag också kan äa. Tack för det!

  2. Låter väldigt gott skall testas…

    Min app jag använder heter withings och den är kopplat till min withings våg som jag fick av mannen i julklapp för något år sedan är super glad för den 😉 lite dyr men väl värd pengarna tycker jag.
    http://www.coolstuff.se/Withings-WiFi-Personvag?gclid=CMKPiN-B07ECFaYtmAod-UwAzA
    Screenshott från iphonen då trycker jag på hem knappen samtidigt med knappen man släcker med där uppe..

    Ja jag är så nöjd att jag fixade ett par dagar i Danmark med take away mat och china restaurangen den andra dagen + bakpotatis med gojs när vi väl kom hem. Provade att hålla mina kcal och det gick jo bra :). Utan träning två dagar men nu när jag är hemma igen full rulle med träningen igen.
    Följer din run4fun också bra jobbat…
    Kram Cee

  3. Det ska jag testa! Låter gott.

Kommentera

Etikettmoln

