Just another WordPress.com weblog

24 km på cykel i dag

I dag klarade jag 15 km på 57 min med min oväxlade tanthojj. Det är jag supernöjd med 😀 Sen blev det ytterligare 6 km, jag var ju tvungen att ta mig hem också.

Jag tappade min cykelkorg på pakethållaren utan att märka det så jag fick cykla tillbaka. Givetvis låg den precis i början av den segaste uppförsbacken. Så det backigaste partiet på rundan fick jag genomlida två gånger *pust*

Först tänkte jag ”jag skiter i det och cyklar hem, jag orkar inte de backarna en gång till” men sekundsnabbt korrigerade jag mig själv och tänkte ”bra, då får rumpa och baksida lår extra mycket träning”. Tankens kraft är stark 🙂

När jag kom hem cyklade jag en till-affären-runda på 3 km med Lillasyster på tandemhojjen också. Så totalt blev det 24 km på cirka 1,5 timme.

20120805-165755.jpg

Kommentarer till: "24 km på cykel i dag" (4)

  1. Heja heja duktig du är. Hade också en ”låg” dag idag men jag tog tag i det också och såg till att det blev gjort. Nöjd som bara den är man efter!!!

    Monica

  2. Heja dig! Kul att kunna komma ut och träna med cykel! 🙂

    Jag har sökt i din blogg var Run4Fun är men hittar inget som gör mig klokare. Berätta! 🙂

  3. Bra cyklat! Bra med både tant- och tandemcykel.

Kommentera

Etikettmoln

