Just another WordPress.com weblog

Om man ska äta var tredje timme och träna en timme per dag så gäller det verkligen att planera in tiden för träningen, för annars är risken stor att träningen inte blir av. Man måste äta för att orka träna och bygga muskler. Protein är viktigt för att bygga muskler. Samtidigt går det inte att träna med magen full av mat för då får man håll.

Jag brukar äta ett mellanmål 1-2 timmar innan träning för att orka träna. Sen äter jag alltid ett huvudmål efter träningen, vilket innebär att jag tränar innan frukost, lunch och middag. (Fast innan frukost blir det sällan eftersom jag är så morgontrött.) Man kan träna på fastande mage, men man kan då också bli yr i bollen och känna sig svag.

Om man vill träna innan frukost skulle jag föreslå att man börjar dagen med ett litet mellanmål, tränar en timme senare och sedan äter en stadig frukost.

I dag gick jag upp halv tre (!). Snacka om sovmorgon 🙂 Så det blev havregrynsgröt vid tre, och sen grillat kött, grönsaker och bearnaisesås vid halv sju. Nu ska jag äta en burk kesella.

Kommentera

Etikettmoln

