Just another WordPress.com weblog

Fjärde dagen med run4fun och tredje dagen i rad som jag avstår från vin. I går hade vi grillgäster och i dag grillade vi hos svärmor. Hos svärmor bjöds det även på kakor och glasstårta. Men det går bra att avstå. Jag har bestämt mig.

Och det var ingen som brydde sig ett dugg så bilden nedan är missvisande. Den speglar nog snarare hur förvånad jag känner mig 🙂 Semester och vin hör ju liksom ihop.

Orsaken till att man ska avstå från alkohol är att det innehåller många kcal och mycket socker, som kan trigga behovet efter mer socker. Samtidigt trubbar det omdömet så att goda föresatser kan komma på skam. Den tredje orsaken är att levern alltid i första hand bryter ner alkoholen, och då hinner den inte med att bryta ner fettet som snurrar runt i kroppen. Då finns fettet kvar i kroppen, och det vill jag ju inte. Det ska bort!

Kommentarer till: "Tredje dagen jag avstår från vin" (3)

  1. Vad härligt det är att läsa hur beslutsam du är.Kram

  2. Bra jobbat. Tack för att du delar med dig.

  3. Låter bra, skönt att du har bestämt dig och att du står fast vid det…

Kommentera

Etikettmoln

