Just another WordPress.com weblog

Himmel vad ont det gör överallt. Vi var flitiga på gymmet i dag. Inte en muskel i kroppen har skonats. Undrar om jag kommer att ha träningsvärk varenda dag i en hel månad? Återstår att se.

I kväll fick vi grillgäster. Vi wokade blomkål, charlottenlök, svamp, broccoli, sockerärtor, paprika och morötter på grillen. Några sparrisar fick också plats på grillen en kort stund. Till det grillat kött. Sen hade jag köpt färdig bearnaise, aioli och pepparsås. Allt var mycket gott!

Min svägerska hade med sig en jordgubbs- och rabarberpaj med vaniljvisp, och jag tog faktiskt en bit. Det är SÅ svårt att tacka nej i sådana lägen. Men jag drack inget vin, och jag lät också bli naturgodiset.

Nu ska jag sova gott och länge och vila mina muskler. I morgon blir det run4fun-programmet igen.

Kommentarer till: "Accelererande träningsvärk" (3)

  1. Ja, lite träningsvärk känner jag också av, fast faktiskt betydligt mindre än vad jag trodde jag skulle göra.
    Idag är det dags för löpskolning… spännande! Jag har iofs försökt tänka på de där höga hälarna redan innan då jag fick tipset av Moa redan på min provträning, men det är SÅ jobbigt. Speciellt med de stumma ben jag har av all träning sen innan…

  2. Härligt med träningsvärk, det är ju ett kvitto på att du har gjort något bra för dig och din kropp.

    Och en bit jordgubb- och rabarberpaj är väl underbart i sommartider. Jag tycker att du gjorde rätt som tog dig en bit!

  3. Jag tror det är fotbollsträningen (ons) och gymbesöken (ons, fre) som är orsaken till träningsvärken faktiskt.

Kommentera

Etikettmoln

