Just another WordPress.com weblog

Det finns inte en muskel som inte ömmar i kroppen efter gårdagens pass på gymmet och fotbollsträningen. Precis som det ska vara 😀

Om en timme testar jag och min kompis Å run4fun-programmet för första gången. Det ser riktigt spännande ut. Jag har aldrig tränat med kvastskaft tidigare, men jag tror att de övningarna verkligen kommer att göra nytta för hållningen. Ju bättre hållning man har desto bättre plats för lungorna att arbeta.

Jag skulle inte palla att göra samma program dag efter dag i en hel månad, även om det är tänkt att en av övningarna i run4fun-programmet ska bytas ut varje dag. Det känns därför bra att jag har gjort ett eget styrkeprogram att använda på gymmet.

Jag tänker också lägga in rena löppass, cykelpass och fotbollsträning. Huvudsaken är att det blir en timmes träning varje dag. Jag tror att jag måste variera träningen – det sliter nog väldigt mycket på kroppen ändå att träna varje dag.

Träningsplaneringen blir så här under augusti:

  • Gymträning: 1, 3, 13, 17, 24, 27, 31/8 = 7 pass
  • Run4fun-träning: 2, 4, 6, 10, 11, 18, 20, 25, 30/8 = 9 pass
  • Löpträning: 7, 9, 14, 16, 21, 23, 28/8 = 7 pass
  • Cykelträning: 5, 12, 19, 26/8 = 4 pass
  • Fotbollsträning: 1, 8, 15, 22, 29/8 = 5 pass

Totalt blir det 32 pass på en månad, men det beror på att jag både gymtränade och fotbollstränade i går. Så en av dagarna får jag kanske skippa träningen. Kanske.

Kommentarer till: "Helt galen träningsvärk i dag" (5)

  1. Nästan så jag får träningsvärk bara av att se schemat 😉

  2. Jag håller helt med dig, tyckte också det va tråkigt att köra samma varje dag, sista veckan varierade jag mig dock mera, men körde varje dag rörlighetsträningen…så det med kvastskaftet kan du ju köra i vilket fall som helst!

  3. Me love träningsvärk!

  4. Jag längtar (redan) efter ett längre löppass, så det kommer jag nog komplettera med på helgen. För övrigt tänker jag försöka följa programmet till punkt och pricka. Behöver verkligen framför allt rörlighetsträningen och för att se om programmet verkligen funkar måste jag ge det 100%.

  5. Va härligt!
    Har själv varit jätte sugen på att träna med kvast men hittar ingen information :/ vet du vart man kan hitta?

Kommentera

Etikettmoln

