Just another WordPress.com weblog

Avstå vin i semestertider

I kväll när jag kom hem satt familjen och grillade nere vid sjön. Svärmor var på väg att hälla upp ett glas vin till mig, men jag sa att jag inte skulle ha något vin.

Det är dag två på run4fun och första gången jag tackar nej till vin, som jag gillar så mycket. Det lär bli många fler tillfällen. Semester och vin hör liksom ihop, men jag har bestämt mig.

Kommentarer till: "Avstå vin i semestertider" (5)

  1. Vad skönt det är när man verkligen bestämt sig för att satsa och slipper vela fram och tillbaka. Lycka till! Kram

  2. Jag har bestämt mig för ett (men endast ett) undantag under månaden. Nästa helg är det festival (Way out west) och under en av de kvällarna kommer jag dricka några glas vin. Det händer typ _aldrig_ att jag har möjlighet att hänga med både kompisar och mannen på samma gång och dessutom utan att behöva tänka på dagen efter (har inneboende barnvakt) så då får det bli så.

  3. Birgitta Jacobsson sa:

    Det är klokt att bestämma sig och sedan hålla det! Jag tror att just semestertider är en farlig tid för förhållandet till alkohol för många. Det finns mycket att vinna på att avstå också! Ha det gott! Kram Birgitta

Kommentera

Etikettmoln

