Just another WordPress.com weblog

Jag sover fortfarande länge, framåt tolvtiden, och det är så skönt att få göra det. Att slippa ställa klockan. Vakna till och sedan i halvdvala fundera över vad jag ska göra under dagen, och sen ligga kvar ytterligare en stund tills det suger i magen av hunger och jag tänker ”nu vill jag gå upp”.

Det är en ovanlig känsla att tänka så när man normalt alltid måste ställa klockan, även på helgerna om jag ska göra något speciellt. Jag önskar så att jag var sådan skapt att åtta är en lagom tid för sovmorgon, men det kommer kanske med åren.

Så pigg var jag i alla fall att jag efter frukosten tog itu med disk, tvätt, och bädda rent i sängen. Utan minsta lilla motvilja. Den känslan är också ovanlig.

I kväll ska vi på kalas hos svägerskan, men hade vi inte haft den tiden att passa hade jag cyklat några mil. Börjar känna mig sugen på att träna igen nämligen.

Och trots att jag ökat drygt 8 kg på vågen det senaste året så kommer jag fortfarande i fjolårets jeansshorts i st 42. Det är jag väldigt nöjd över 😀

Kommentarer till: "Tredje dagen på semestern" (3)

  1. Sömn är välgörande så unna dig det. Att shortsen fortfarande passar är ju verkligen bevis på att du omvandlat fett till muskler. Härligt!

  2. Lite avis är jag allt. Sju är sovmorgon… Skall jag sova längre så får jag gå upp först och vara uppe i ett par timmar… Jag vill också kunna sova länge!

  3. Härligt att träningslusten smyger sig på!

Kommentera

Etikettmoln

