Just another WordPress.com weblog

Seg, segare, segast

Sovmorgon, iväg och fika med en kompis, hem och laga mat och däremellan ligga i sängen och slappa. Jag gör inte många knop just nu.

Egentligen skulle jag behöva springa eller cykla för att väcka liv i dödköttet, men på något sätt känns det ändå bra att tillåta mig en slapp inledning på semestern. Det är ju precis detta jag behöver efter en hektisk vår/försommar.

När jag känner mig seg brukar jag fråga mig själv vad jag behöver för att bli piggare – aktivera mig eller vila? Båda sätten funkar, men just nu har jag valt att vila. Jag vet att orken återvänder när jag vilat tillräckligt.

Dottern har bakat jordgubbs-blåbärspaj i kväll. Men jag ligger kvar i sängen. Jag behöver ju inte öka intäkterna om jag slarvar med utgifterna. Jag har fikat en gång idag, det räcker.

Kommentarer till: "Seg, segare, segast" (3)

  1. Vila kan också göra gott. Lyssna på kroppen och kör igång igen när du känner att det är dags.
    Kör du R4F i augusti eller?

  2. Kul! Säg gärna till när du är anmäld! Tänkte skriva ett inlägg i bloggen när det sen är dags och tipsa om andra som också kör samma månad 🙂

Kommentera

Etikettmoln

