Just another WordPress.com weblog

15 km på 1:04 tim

Ja, inte har jag sprungit. Det fattar ni nog 😉 Däremot har hojjen äntligen fått komma ut ur garaget. Jag ska ju cykla 20 mil i sommar och på detta sätt bidra till ”Cykeluppror mot våldet”. För varje cyklad mil fram till den 1 september protesterar jag mot kvinnovåldet. Det är ett sommarprojekt som BLT dragit igång.

http://www.bltsydostran.se/nyheter/blekinge/deras-utmaning-visa-din-avsky-mot-valdet(3324115).gm

Jag har inte cyklat sen cykelrundan på Ven i början av juni, och innan dess är det evigheter sedan. Att cykla fram och tillbaka till affären (2 x 1,5 km) räknar jag liksom inte.

Jag har en oväxlad cykel som skramlar som en skördetröska. Tidigare hade jag en cykel med en massa växlar, enbart handbroms och bockstyre. Men jag föredrar att stå upp och cykla i backar, jag föredrar fotbroms och jag gillar att sitta och cykla i stället för att ligga ner över styret och få nackspärr, så jag bytte cykel.  Kvalitén är inte den bästa, därav slamret. Men den duger för mig. Åtminstone tills vidare.

Jag tog min favoritrunda, först slingrande grusväg upp och ner och sen rak asfaltsväg tillbaka hem, totalt 15 km på 1:04 tim. Det kändes bra 🙂 Om jag cyklar samma runda en-två gånger per vecka så hoppas jag klara den rundan på 54 min innan sommaren är slut.

Kommentera

Etikettmoln

