Just another WordPress.com weblog

Hmm, det regnar ute

Det regnar ute. Sambon är bortrest hela veckan så jag måste hämta Lillasyster varje dag. Barnen måste ha mat. Hmm, regnar det inte mer nu?

Men jag hade bestämt mig. Och jag gjorde det. Jag gav barnen rester från gårdagen, bytte om, och sprang 6 km på landsvägen utanför vårt hus. Först 3 km åt ena hållet och sen tillbaka, på 39 min. Snittade på 6:30 min cirka och det är jag supernöjd med efter tre veckors ofrivillig träningsvila.

Det var inte speciellt roligt, och visst blev jag våt. Alla pass är inte glädjepass, en del är hundpass. Men de behövs – kanske mer mentalt än fysiskt faktiskt. Och känslan efteråt är som alltid ljuvlig!

Jag behövde bevisa för mig själv att vårens träning inte är bortkastad bara för att jag varit sjuk några veckor och missat mycket träning och två inplanerade lopp. Jag behövde bevisa för mig själv att jag klarar av att springa 5 km på lördag utan problem.

Jag behövde bevisa för mig själv att jag gör det här för att må bra, allt annat är egentligen oviktigt. Det tog 39 min och det känns som viktiga minuter i mitt liv just nu.

Och det är inte så hemskt att springa i regn, tvärtom är det rätt så uppfriskande – om det inte ösregnar förstås. Och sen är det bara av med kläderna och ner i badet 🙂

Kommentarer till: "Hmm, det regnar ute" (4)

  1. Där ja, där har vi rätta gnistan … nu är det bara att köra 😉
    Tror jag känner igen mig själv i dig … är en typisk projektmänniska och behöver omstarter i projektet ‘livet’ då och då … för livet ser ju inte likadant ut år efter år, det varierar och ändrar sig hela tiden, det finns såå många faktorer som påverkar!
    Oförutsedda saker som stör min planering gör att jag lätt tappar fokus och lust.

  2. Bra! ! Tänk så mycket skönare badet blev nu när du gjorde det. 40 min investering till egentid/motion kan ge god avkastning på flera håll.

Kommentera

Etikettmoln

