Just another WordPress.com weblog

En bra proteindag

Jag orkar inte planera och tänka för mycket just nu. Förkylning och jobb kräver fortfarande den mesta energin. Jag är inte skick att träna än heller. Men något måste jag göra för att sätta stopp på brödorgierna.

De senaste dagarna har jag av lathet ätit mackor morgon, middag, kväll. Bröd och pålägg har man ju alltid hemma liksom. Och gott är det! Rostad dubbelmacka med bregott, ost och skinka, Mmm…..

Jag mår inte bra av bröd. Jag blir bullrig och gasig i magen. Plus att det syns på vågen direkt eftersom jag binder vätska. Men mest känner jag det i kläderna. Det är precis som om jag blir ”uppumpad” några storlekar över hela kroppen.

I dag har jag ätit: 2 kokta ägg, 2 ost/skinkrullar, kallrökt lax och keso, 2 ost/skinkrullar, grillat kött och coleslaw, 1 brk kesella. Förutom coleslaw enbart protein så dagen får godkänt 🙂

Kommentarer till: "En bra proteindag" (2)

  1. Mmm det är så tufft det där med bröd för det kan ju vara så underbart gott! Min kille är totalt brödberoende så det finns alltid en massa skit hemma men jag försöker stå emot och jag blir riktigt glad när han köper hem bröd som jag inte tycker om 😉

Kommentera

Etikettmoln

