Just another WordPress.com weblog

Jag är fortfarande inte frisk, men jag är tillräckligt frisk för att jobba. För Lillasyster blir det premiär för korttids, ”Älgen”. Det ser hon fram emot. Det kommer att gå galant, allra helst som bästisen B är där. Och jag finns standby på mobilen givetvis.

Promenader får det nog bli på lunchen mån-torsdag. Möjligen springer jag lite försiktigt på torsdag kväll, och sen på lördag eller söndag. Försiktigt.

Angående kosten måste jag komma ifrån mitt brödberoende igen. Godis och kakor har jag inte ätit så mycket, men bröd har det blivit en del.

Funderar på att kickstarta med några dagars proteinpulver, men det är ju midsommarafton på fredag, och sen är vi bjudna på kalas på tisdag kväll. (Så är det alltid!)

Men proteindagar borde funka. Det kan man nästan alltid få till även på kalas. Och jag får göra lite kesoplättar till matjessillen på midsommarafton helt enkelt 🙂 Potatis klarar jag mig faktiskt utan.

Ska sova på saken, men några proteindagar är nog exakt vad jag behöver för att bryta brödberoendet. Ska genast koka två ägg till frukost imorgon bitti.

Kommentarer till: "En ny vecka börjar imorgon" (1)

  1. Skönt att du mår lite bättre. Lycka till med korttids, jobb, och proteindagar.

    Av. Jag ska verkligen försöka göra mitt bästa med armhävningarna. En stor fördel är ju att mobilen påminner och det tar ju inte lång tid att göra det.

Kommentera

Etikettmoln

