Just another WordPress.com weblog

Det är 18 år sedan jag red senast, även då islandshäst. Innan dess – nada. Men jag gillade det då, och jag gillade det i kväll. Det bästa med islandshästar är att det är helt okej att vara nybörjare.

Efter två timmar på hästryggen kändes det minsann rejält på insidan av låren, utsidan av skenbenen, i höfter, mage och rygg. Träningsvärk har jag nog imorgon, fast det kan förstås även bero på löpningen i onsdags. Träningsvärk är alltid värst dag två tycker jag.

Vi hade helt sagolik tur med vädret – klarblå himmel och sol, precis som på beställning. På skogsvägar skrittade vi fram, men långa stunder töltade vi också. Lite galopp blev det till och med. Det var bara att pressa ner hälarna i stigbyglarna, greppa kanten på sadeln och hänga med.

Sådana här kvällar ger så mycket energi att jag känner mig helt euforisk just nu 🙂

20120607-230631.jpg

20120607-230645.jpg

20120607-230704.jpg

20120607-230717.jpg

20120607-230725.jpg

Kommentarer till: "I kväll fick hästarna kuta" (1)

  1. Så härligt. Islandahästar är ju så mysiga.

Kommentera

Etikettmoln

