Just another WordPress.com weblog

Så hysteriskt mycket är det just nu att jag knappt märkte att maj övergick i juni :-/

Tältningen med Storasysters klass är avklarad, och jag har hunnit jobba hemifrån däremellan. Sena kvällar och även i dag på nationaldagen ska jag jobba litegrann. Endast två arbetsdagar återstår denna vecka, och jag vet att när jag väl sätter min fot på jobbet så går tiden snabbt. Hela tiden uppstår nya ”bränder” att släcka. Folk kommer förbi och ”ska bara fråga en sak” – hela tiden!

Jag hinner inte jobba över någon av dagarna heller, så risken är stor att jag måste jobba lite hemma i helgen i stället. Jag har några saker kvar att färdigställa inför sommaren, och det MÅSTE vara klart senast på måndag 11 juni för då börjar vikarierna ramla in på jobbet med allt vad det innebär.

I kväll ska jag i alla fall springa med Å. Planen är att springa en mil på en cykelväg. Först 5 km åt ena hållet, och sen tillbaka. Det blir vårt genrep inför Malmömilen. Det är bra att veta att man klarar av det i närtid eftersom den mentala biten är jätteviktigt. Kan man tänka ”jag kan det här” går det mycket bättre än om man tänker ”klarar jag verkligen det här?” Tankens kraft är stark!

I morgon kväll ska jag hitta på något riktigt kul på kvällen. Avslöjar inte vad än eftersom det är en överraskning och jag vet inte om vederbörande läser min blogg 🙂 Träningsvärk får vi nog i alla fall!

På fredag kväll har vi kalas för sambon. Jag har gjort det lätt för mig. Vi ska grilla korv nere vid sjön. Några jordgubbstårtor ska jag slänga ihop i all hast när jag kommer hem från jobbet på fredag. Färdiga marängbottnar, grädde och jordgubbar går nog snabbt att fixa till, och koka kaffe. Engångstallrikar/glas och lite öl och vin på det så är nog kalaset hemma 🙂

På lördag ska jag åka med Storasyster och shoppa, och på söndag ska jag sova och sannolikt jobba. Måndag-onsdag är det dags för min utbildning i Malmö igen, och där ska jag springa min vanliga runda runt Pildammsparken på tisdag kväll. Nästa fredag är det skolavslutning, lördag 16/6 Malmömilen, och på söndag 17/6 ska jag skynda mig hem från Malmö för då ska vi ha kalas för Lillasyster. Vi ska grilla nere vi sjön med hennes kompisar. (Sen har vi nog fyllt grilla-nere-vid-sjön-kvoten för ett tag.)

*Pust*

Så speciellt mycket fokus på kost och träning är det inte just nu. Jag gör så gott jag kan. Och det är bra nog!

Kommentarer till: "Hysterin fortsätter – i juni!" (1)

  1. Att göra så gott man kan är absolut bra. Var stolt över det och njut av allt det roliga så är det lättare att stå ut med brandsläckningen.

Kommentera

Etikettmoln

