Just another WordPress.com weblog

Jag har aldrig någonsin förut spelat fotboll. Men nu är det dags. Kan man lära sig springa efter 40 kan man väl lära sig spela fotboll 😉 Man kan i alla fall försöka. Allt man tränar på blir man bättre på.

Jag tänker inte spela matcher, men träningen är jag gärna med på. Backaryds damlag är en brokig skara där den yngsta är 13 år, och jag är äldst med mina 43 år. Sen är någon 35 år, några 15 år, och de flesta mellan 20 och 30 år. Vi är tre mammor med döttrar i alla fall. De flesta har spelat fotboll i sin ungdom.

Jag hängde med riktigt bra, trots noll erfarenhet. Jag frågade om Storasyster skämdes för mig någon gång men hon svarade bara ”jag är inte lagd åt skämmas-för-mina-föräldrar-hållet”. Hon klarade sig också riktigt bra, fast hon har ju spelat fotboll i omgångar under sin uppväxt.

Bäst av allt var ändå att Storasyster sa till mig: ”Visst är det kul?” Ja, det är kul att träna ihop med andra 🙂

Av min kompis H, som också är med i laget, fick jag hennes mans gamla fotbollsdojjor. Väldigt slitna men sköna, i storlek 43. Perfekt! Jag kan köpa mig nya dojjor till hösten om jag fortsätter träna då, och det gör jag nog som det känns i dag.

20120530-210136.jpg

Kommentarer till: "Sommarutmaning: fotbollsträning" (3)

  1. Så jättekul! Och modigt. Jag ser fram emot att följa detta äventyr.

  2. Så härligt och modigt. Motion som är rolig är bra och när man gör det tillsammans är det ju svårare att hoppa över.

Kommentera

Etikettmoln

