Just another WordPress.com weblog

Tog en paus – igen

Jag tänker inte påstå att jag ramlat i diket, jag gav bara mig själv lite time-out fredag-söndag. Jag har ätit pannkakor, potatisgratäng, lite smågodis, popcorn, glass, choklad, limpmackor, och bullens varmkorv med bröd.

Inga stora mängder alls av någonting – och det är en seger i sig!

Motion har det inte heller blivit, så några sju mil blev det inte den här veckan. Men det jag har gått/sprungit är bra nog 🙂

Helgen har gett mig så mycket energi. Jag har umgåtts med Lillasyster och fem snart-klasskompisar till henne från särskolan och två andra mammor. Det är så skönt att inte behöva förklara och agera ”tolk” utan bara låta henne vara precis som hon är med människor som känner henne väl.

Hennes bästa kompis och hennes mamma var också med, och de andra barnen är några år äldre men har tidigare gått i hennes klass. De delar upp särskolan i åk 0-3, 4-6 och 7-9. Till hösten börjar Lillasyster 7:an. Vart tar åren vägen?

Sen vi kom hem har jag legat i solen och känt mig euforisk medan jag läst om Loreen. Nu är jag nyduschad och ombytt och väntar på Mors dag-middag.

I morgon springer jag igen – men idag njuter jag bara 😀

Kommentera

Etikettmoln

