Just another WordPress.com weblog

Skulle bara vila en halvtimme vid sjutiden, men somnade som en gris och gick upp först nu halv tio. Nu är det mörkt ute.

Ja, ja, jag behövde nog det. Har tokstressat hela dagen. Har haft tusen bollar i luften samtidigt på jobbet, har knappt andats stundtals. Skulle ”bara” göra en grej i sista minuten så jag fick springa till bilen i kilklackar, ajaj.

Idiotkörde alldeles för snabbt och sladdade nästan in för att hämta Lillasyster prick halv fem, sen vidare till affären, hem och bada och tvätta håret på Lillasyster, laga middag, äta.

Nu när jag skriver det fattar jag att jag slocknade som ett urblåst ljus när jag la mig på sängen för att bara ”blunda lite”. Och att somna som en stock är alltid ett sundhetstecken! Att inte kunna sova är ett ohälsotecken.

Kommentarer till: "Så gick det med den rundan" (3)

  1. Du behövde nog verkligen sova!

  2. Vilken skillnad det är i Sverige! Här i Umeå är det inte ens nära att vara mörkt nu när kl är halv tio! Kompensation för vår långa mörka vinter…

  3. Sova är bästa medicinen du gör rätt i att lyssna på när du behöver en paus.

Kommentera

Etikettmoln

