Just another WordPress.com weblog

Insåg igår när jag skulle sova att om jag ska gå/springa 7 mil på en vecka så måste jag snitta på 1 mil per dag. Det är verkligen en utmaning – och det ska det ju vara.

Så det räcker inte med 3 km lunchpromenad i dag. Det får bli 7 km kvällspromenad också. Jag behöver ligga lite på plus i veckan också för helgen är lite uppbokad till annat. Vill gärna slippa gå/springa 2 mil på söndag kväll.

Just nu äter jag favoritfrukosten – havregrynsgröt med drottningsylt. Ska man äta kolhydrater så ska man göra det till frukost.

Jag skippade mjölken i kaffet också. Jag tar det mest för att kaffet ska bli lite mindre varmt. Det går bra med en skvätt kallt vatten också. Smakmässigt gillar jag kaffe både med och utan mjölk.

Kommentarer till: "Måste snitta på en mil" (1)

  1. En mil per dag låter mycket men det tror jag att du klarar. Förutom motionen är det ju tid för reflektion och avslappning. Det är lättare att få till mer tid om man kan använda det till flera användningsområden och på så sätt ge sig själv fler anledningar till att gå ut. Kram

Kommentera

Etikettmoln

