Just another WordPress.com weblog

Jag blir så trött på mig själv. Jag är så taggad när jag börjar, och sen störtdyker motivationen efter några veckor. Planen att lyckas gå ner 5 kg under fem veckor efter påsk bidde inte ens en tummetott. I fredags vägde jag ynka 0,2 kg mindre än jag gjorde strax efter påsk.

Ja, ja, jag vet att jag ska tänka långsiktigt, och att det är en livsstil. Jag håller med om det till 100 procent. Men jag blir motiverad av framgång. Jag måste känna att det händer något. Att gå ett steg eller två framåt, och sen gå lika mycket tillbaka igen, är så destruktivt. Samma jävla kilon går jag ju ner hela tiden!

Jag vill inte soppa, jag vill inte svälta, jag vill bara röra på mig, äta nyttigt och gå ner i vikt sakta men säkert. Och givetvis ger jag inte upp. Vi viktkämpar ger aldrig upp. Jag tror på kolhydratsnål kost och att röra på mig varje dag. Jag blir pigg och stark av löpningen, och jag blir rastlös och lite låg om jag inte springer.

Så jag fortsätter så. Ingen tidsplan – utan bara fullt fokus på kolhydratsnål kost och daglig träning i den mån det är möjligt att få till. Det får ta den tid det tar, och jag mår ju bra under tiden i alla fall 🙂 Och jag ska fundera ut en riktigt trevlig belöning som jag ska köpa när jag nått nästa delmål 87 kg.

Kommentarer till: "Minus 5-planen funkade inte alls" (9)

  1. Jag harr samma. Problem just nu, så det är bara att kämpa på!
    För mig funkar det inte med mål, då låser det sig helt. Kom just på att när jag har lyckats gå ner i vikt har jag inte haft en plan utan bara kört på 🙂
    Lycka till!

  2. Ge inte upp! Eller, det vet jag ju att du inte gör! Tänk att för 1.5-2 år sedan skrev du i bloggen om att utöka tiden på löpbandet med 20 sekunder varje träningstillfälle, bara tänk så långt du kommit sen dess!!!

    Skit i kilona, litet grann i alla fall, hellre litet tung men med god kondition och det har du ju!!!

  3. Du är en kämpe och en fantastisk förebild – du klarar det här!

  4. Jag är mest nyfiken – om du ser tillbaka på de fem veckorna som då har varit, var fallerade det? Kosten, motionen, vardagsomständigheter, någonting annat?

    • Det går bra på vardagar men inte på helger och kalas. Och så fort jag äter kolhydrater (bröd, potatis, pasta) så går jag upp i vikt flera kilon. Och fem träningspass på tre veckor är alldeles för lite. Så kan det bli.

  5. Jag håller med dig det där pendlandet upp och ner är så jobbigt. Men det är ju kroppens mål att återgå till den högre vikten har jag hört. Du tänker helt rätt tror jag. Envis vinner. Kram

Kommentera

Etikettmoln

