Just another WordPress.com weblog

Har fortfarande ont i halsen och lite feber så än så länge kan jag bara tänka på att ladda om. Jag passar på och vilar så mycket jag kan, och funderar.

Det är en vecka sedan jag sprang senast – och jag längtar efter att få springa igen. Bara för att jag inte sprang Blodomloppet så är inte all träning under våren bortkastad. Jag missade ”avslutningsfesten” bara. Men det blir fler ”fester”.

Jag har inte nått mitt mål minus 5 kg heller, och det är också aptrist. Jag måste ladda om motivationen – men hur? Det tål verkligen att tänkas på medan jag ligger här i sjuksängen.

Jag tycker att jag borde vara van vid motgångar, men man vänjer sig nog aldrig. Sjukdom rår man förstås inte på, men det är ändå så jävla surt.

Kommentarer till: "Måste ladda om – men hur?" (7)

  1. Visst är det trist att missa loppet man tränat för. Men som du skrev, det är ju bara en av anledningarna till varför vi springer.

    Ladda om med någon bra tidning och kanske spana efter något nytt i klädväg så att när du är redo för spåret igen så är är du taggad till tusen.

    Krya på dig!
    Kram från Elin

  2. Krya på dig!

    Trist när sjukdom sätter käppar i hjulen som är i rullning. Instämmer i Elins förslag att du kanske ska hitta något i kläd- alt. skoväg du får köpa när du nått ett mål/delmål kan tända gnistan igen!
    Heja på!
    pepp&kram

  3. Nästa lopp – är det Malmömilen? Det tror jag du laddar om till utan problem. För mig är det svårare att ladda om med viktnedgång och kostuppstramning och jag kämpar själv med det just nu och har så klart inga mirakeltips.

    Men vi kommer att vinna i slutänden, eller hur?

  4. Du är snart på banan igen
    Kanske behövde både kropp o knopp en paus för att orka kämpa vidare. Krya på dig. Kram

  5. Om du har ett nytt lopp så snart igen så kan du bara ta och glömma den du missade på grund av sjukdom. Det är ju ändå ”resan” som är det viktigaste.

    Ladda om är tufft och inte direkt kul att behöva göra det.

Kommentera

Etikettmoln

