Just another WordPress.com weblog

7 km på 49 min

Både igår och idag snittade jag på 6:58 min/km. Lägre än så kommer jag inte innan Blodomloppet på måndag 14 maj. Återstår att se om stämningen och tävlingsinstinkten kan få mig att pressa mig med en hel minut per km. Nu ska jag vila till måndag så jag är riktigt sugen.

I fjol sprang jag Blodomloppet på 31:58 min och den tiden vill jag verkligen slå. Men huvudsaken är ändå att jag gör mitt bästa, och resten får bli som det blir.

Ikväll var det duggregn på rundan runt Pildammsparken och det var bara skönt. Det har varit väldigt kvavt i dag, även om jag inte varit ute så mycket.

Jag var väldigt nära att inte springa ikväll, men sen gjorde jag det bara. Nu är jag supernöjd och trött som f.. Hoppas jag blir lite hungrig snart också. Jag är sällan det direkt efter träning men om en stund smakar det nog gott med rökt, grillad kalkonklubba.

Kommentarer till: "7 km på 49 min" (4)

  1. Skönt att du tog dig ut. Hoppas maten smakade bra.

  2. Det ska bli spännande å se hur det går för dig! Håller tummarna!

  3. Håller med ZtorZillen – jättespännande! Lycka till och ge allt du har!

  4. Hoppas det gått bra ikväll på blodomloppet! Här i norr har vi två veckor till på oss att slipa till formen på!

Kommentera

Etikettmoln

