Just another WordPress.com weblog

Jag roade mig med att kolla in gamla inlägg om löpning. Den 29 mars i år sprang jag samma runda (6,3 km) på 55 min. I dag sprang jag den på 43 min 😀

I bland måste man lyfta blicken en smula. Och förresten ligger årets Blodomlopp nästan två veckor tidigare än i fjol, då gick det sista veckan i maj.

Hur är det för er andra? Börjar ni liksom om med träningen varje säsong? Eller är knepet att fortsätta springa även när det är höstrusk och snöstorm? Sannolikt är det så. Det här är bara min andra säsong som löpare, så jag är fortfarande löparblåbär 🙂

Kommentarer till: "Det går faktiskt snabbare!" (4)

  1. Men yes! Det är ju en riktigt bra indikator på att du är på rätt väg.

    Jag är ju också nybörjarlöpare, började vid årsskiftet och då joggade jag i snöglopp och lera. Maken som är en mer erfaren löpare han springer året om. Extra utrustning som gör vintern lättare för honom är: pannlampa, Icebugs (bra vinterskor) och lungplus (värmeväxlare som man har i munnen för att slippa alla kalluft rakt ner i lungorna)

  2. Jag känner mig sämre än förra året samma tid! 😦 Men så har jag lyckats gå upp några kilo också vilket inte gör det lättare.

    Håller på att ta ta i de där kilona nu! Löpningen kämpar jag vidare med… till hösten ska jag köpa kort på friskis så jag kan jogga heeela vintern utan att riskera halka!

  3. Bra att inta helikopterperspektiv ibland för att se mönster, samband och förändringar. Bra jobbat.

  4. Men braaa!!! Jag varvar löpning och powerwalks!!!

Kommentera

Etikettmoln

