Just another WordPress.com weblog

Efter det stora Konfirmationskalaset på lördag, kalaset med stort K, ska jag ha mer tid för att blogga och läsa bloggar igen. Tills dess försöker jag sköta kost och motion så gott det går. Valborg-första maj var det fullt ös både ute och inne. Har man kalas och inte vet om man ska sitta inne eller ute så får man städa/fixa överallt.

I dag åkte jag till jobbet med andan i halsen och panikrejsade igenom det absolut nödvändigaste för att sedan ta ledigt torsdag-fredag för att fortsätta städa/fixa, handla och förbereda all mat. Vi ska ha 30 matgäster på lördag. På lunchrasten blev det till att handla konfirmationspresent, och sen jobba, jobba, jobba för att bli klar i tid till kvällens löprunda. Det gick bra 🙂 En skogsrunda var precis vad jag behövde!

Nu får digerdöden svepa in på redaktionen för att jag ska bry mig. Nu är det kalasfixande som har högsta prioritet! Först var det tänkt att jag bara skulle vara ledig på fredag. Men när jag vaknade i natt av att jag låg och funderade på vad jag skulle handla till kalaset på torsdag kväll efter jobbet så insåg jag att jag nog behövde vara ledig på torsdagen också. När ens undermedvetna ”jobbar” mitt i natten är det dags att dra i handbromsen. Då ska jag sova! Och hjärnan också!!!

Så nu när jag tagit ledigt torsdagen också kan jag nog till och med ta sovmorgon i morgon, planera inköpen i lugn och ro, hämta Storasyster i skolan och handla gemensamt med henne. Städa i lugn och ro, rensa på hyllan i köket som retar ihjäl mig, räfsa gräsmattan klart, kanske till och med sitta i solen en stund. Och framför allt kan jag sova gott i natt 🙂 Jag har ju två hela dagar på mig!

Det ska bli jätteroligt, men just nu längtar jag jättemycket efter den långa löprunda som jag ska ta på söndag. Dagen efter kalaset.

Kommentarer till: "Full fart mot konfirmationskalaset" (2)

  1. Klokt tänkt att ta ledigt. Lycka till med kalasfixandet.

  2. Hehe! Maj brukar vara en sådan där månad då det är mycket som ska firas!

Kommentera

Etikettmoln

