Just another WordPress.com weblog

Det blev ett par Asics Gel 1160 till slut. Modellen 2160 fanns inte i min storlek, 9½. Jag har stora fötter nämligen. Med 10 procents rabatt, som man fick via annonsen i maj-numret av Runners World, kostade de 660 kronor inklusive frakt från England.

I affärerna finns bara den senaste modellen i samma serie och den heter Asics Gel 2170. Den kostar 1600 kronor. Ska man köpa nya löparskor varje vår så har jag inte lust att pynta så mycket pengar om jag inte måste.

Men jag har inte fått hem dem än, och jag vet ju inte alls om de är lika sköna som mina nuvarande löparskor, men chansen är väldigt stor att jag blir nöjd eftersom det är samma skomärke och samma serie. Asics finns ju i en massa olika modeller, men de brukar alltid få bra betyg i olika tester.

Så nu hoppas jag att värken i skenbenen ska ge med sig 🙂

Kommentarer till: "Nu har jag beställt skorna" (2)

  1. Jag köpte dom 2170 på samma ställa gav 877 med porto. Fick dom på 5 dagen efter jag hade beställt superbra och toppen sko.. Hoppas dina också känns sköna. //Cee

Kommentera

Etikettmoln

