Just another WordPress.com weblog

I kväll kändes inte flåset som något problem. Däremot gjorde det sjukt ont i skenbenen. Så ont att jag inte vågade fortsätta springa utan avbröt efter cirka 3 km och promenerade den sista km. Totalt 4 km på 39 min blev det.

Jag fattar ingenting. Jag har inte haft ont i skenbenen på hela den här säsongen förrän i går kväll när jag sprang 4 km på asfalt. Men för två veckor sedan sprang jag nästan 7 km på asfalt i Malmö utan att ha ett dugg ont.

Lite ont gör det förstås alltid att springa, men det är skillnad på ont och ont.

Kan verkligen skorna spela så stor roll? Kan jag verkligen ha slitit ut mina Asics på ett år? Så jä…. mycket springer jag ju inte. 100 mil har jag knappast kommit upp i. Då skulle jag ju behöva springa 2 mil per vecka hela året – och det har jag inte gjort.

Kommentarer till: "Det gick inte alls bra i kväll" (3)

  1. Tack för din kommentar! MÅSTE komma ihåg liknelsen med bilen, den är så bra. Just nu har jag kört tillbaka till nordpolen! Men jag ska starta om bilen och susa söderut!

    Angående dina skenben så tycker jag att du ska ta kontakt med Tommy Olsson i Karlskrona. Han är bra på sportskador. Kan inget telefonnummer till honom, men om du inte känner till honom så gör säkert någon annan det på tidningen. Annars så kan du kontakta bloggaren – Spring i benen. Hon har kontakt med honom. (Finns länk på min blogg)

    Var rädd om dig!

  2. Tråkigt att det gjorde så ont. Hoppas det var tillfälligt och ordnar sig.

Kommentera

Etikettmoln

